A járványra való tekintettel a Kisbéri Városigazgatóság ügyfélszolgálati irodája telefonon és elektronikus úton történt előzetes egyeztetés és időpont foglalás alapján vehető igénybe az alábbi ügyekben:
A Kisbéri Városigazgatóság fő tevékenységi területe a város területén keletkező közterületi munkák elvégzése, az önkormányzat fenntartása alá tartozó intézményekben a szükséges karbantartási, felújítási feladatok ellátása, szervezése, valamint a közfoglalkoztatott dolgozók foglalkoztatásának lebonyolítása, koordinálása.
További feladatai közé tartozik a Tatabányai Tankerületi Központtal kötött a Kisbér Város Önkormányzata által működtetett köznevelési intézmények állami működtetésbe vételével összefüggő, a feladatellátáshoz kapcsolódó létszámátadásról, valamint a feladatellátáshoz kapcsolódó vagyon, jogok és kötelezettségek átadás-átvételéről szóló megállapodás IV. bekezdés 7. pontja alapján az intézmények (Petőfi Sándor Általános Iskola, Táncsics Mihály Gimnázium, Komárom-Esztergom Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Kisbéri Tagintézménye) tekintetében végzett ingó és ingatlan vagyonelemeket érintő karbantartási feladatok saját apparátussal történő ellátása.
Kisbéri Városigazgatóság alaptevékenységei:
- zöldterület kezelés: fűnyírás, gallyazás, parkgondozás, levelek begyűjtése és elszállítása
- köztemető fenntartás és működtetés: sírhelyek kijelölése és kiadása, számlázás, díjak beszedése, ravatalozó épületek karbantartása, tisztántartás, hulladék elszállítása
- köztisztasági feladatok elvégzése: heti 3 alkalommal a kihelyezett szemetesek ürítése, szemétgyűjtés
- külső szemétszállítást végző vállalkozó szállításainak ütemezése, rendelés leadása
- középületek kezelése, karbantartása, külső vállalkozókkal kapcsolattartás
- közfoglalkoztatási program szervezése, pályázat írása, lebonyolítása, pénzügyi elszámolás
- KEM Kormányhivatal Kisbéri Járási Hivatalával való kapcsolattartás
- városban folyó beruházások segítése: kiegészítő szakipari munkák elvégzése
- városi rendezvényeken koordinációs és kivitelezői tevékenység végzése, azok feltételeinek biztosítása
- városigazgatóság kezelésében lévő önkormányzati konyha működtetése
- Mini-Magyarország Makettpark technikai működtetése
- téli útüzemeltetési feladatok: közterületek, önkormányzati utak és járdák csúszásmentesítése, hó eltakarítás, a részt vevők munkájának koordinálása, szükséges csúszásmentesítő anyagok beszerzése, kiosztása
- kézbesítői feladatok ellátása: adóügyi határozatok, tértivényes küldemények, hivatali levelek, VIG hivatalos levelek, WAMK szórólapok kézbesítése, Kisbéri Újság terítése
- napi szállítási feladatok ellátása: ételszállítás (Óvoda, Bölcsőde, szociális étkezők, diétás étkezők), Nyugdíjas klub
- eseti szállítási feladatok ellátása: önkormányzati, hivatali, intézményi, nemzetiségi önkormányzati, Öregek Napközi Otthona
- óvodai, iskolai (általános iskolai, gimnáziumi, szakképző iskolai) étkezési térítési díjak számlázása, beszedése, elszámolása
- önkormányzati bérlakások üzemeltetése, karbantartása, mérőórák leolvasása, bérlőknek a lakások átadása és átvétele, jegyzőkönyvek készítése, közüzemi szolgáltatókkal való kapcsolattartás
- gépjárművek üzemeltetése
A karbantartó személyzet – a fentiekben felsorolt munkákat is tekintve – olyan magasabb színvonalú, szakértelmet igénylő feladatokat, szakipari munkákat látnak el, mellyel komoly értéket teremtenek és ez jelentős forrás megtakarítást eredményez az önkormányzat számára.
A munkában részt vevő dolgozók segítették a tiszta, rendezett, lehetőség szerint egyre virágosabb lakókörnyezet kialakítását és megőrzését, ezzel hozzájárultak a városlakók közérzetének javulásához.
Az igényesen kialakított zöldterületek, parkok, virágágyások területének gondozása többletfeladatokat és minőségi munkavégzést követel meg munkatársainktól.
Az önkormányzat tulajdonában és 2017-től a VIG üzemeltetésében lévő főzőkonyhában szakképzett élelmezésvezető irányításának köszönhetően, kiemelt figyelmet fordítanak a gyermekétkeztetés során az egészséges és minőségi ételek készítésére.
A konyhában 7 fő gondoskodik az iskolai, óvodai, szociális- és vendégétkezők ellátásáról. Alapvető feladatuk főzés, tálalás, ételszállítás, a konyhák és kiszolgáló helyiségek takarítása.
A főzőkonyhán dolgozók végzik a szociális étkezők számára az ebéd adagolását ételhordókba a szállítással megbízott részére történő átadásával. További feladatuk a környező települések által igényelt étel kiadagolása badellákba, valamint a vendégétkeztetés ellátása.
A Kisbéri Városigazgatóság ütemezve, átgondoltan, a gazdaságosság, takarékosság és költséghatékonyság szempontjait messzemenően figyelembe véve végzi feladatait, használja fel előirányzatait, tekintettel az intézmények kéréseire, sajátosságaira, a feladatok fontosságára, az ésszerűségre.
Fontos szempont közé tartozik a város esztétikai megjelenésének javítása, a működéshez szükséges feltételek hatékony és magas színvonalon történő biztosítása.
Gerenday Zsuzsanna
városigazgató